معماری

۱۵۰ مطلب در شهریور ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰
فهرست مطالب: بررسی ، هوش اخلاقی، پاورپوینت

تاریخ ایجاد 19/09/2017 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 51 اسلاید   قیمت: 5000 تومان   حجم فایل: 8642 kb  تعدادمشاهده  3


بررسی ، هوش اخلاقی، پاورپوینت
 
مقدمههوش اخلاقی چیست؟ و چگونگی پرورش آن در کودکانما چگونه به کودکانمان درست و غلط را آموزش می دهیم ؟آنها چگونه و از کجا دلسوزی ،مهربانی و دیگر ارزش های اخلاقی مهم را یاد می گیرند؟آیا روش های علمی وجود دارد تا والدین جهت شکل دهی ویژگیهای کودکانشان ،از آنها بهره گیرند؟
اینها برخی از سوالاتی هستند که معمولا به ذهن والدین و دست اندرکاران پرورش و تربیت کودکان می رسد، به همین جهت ابتدا به اختصار نظرات برخی از مولفان و نظریه پردازان را مرور کرده و در پایان به ارائه چند راهکار ساده خواهیم پرداخت .
یکی از ابعاد رشد و تحول ، که از دوران کودکی تا سال های بزرگسالی ،در کنار دیگر ابعاد رشد شکل می گیرد،رشد اخلاقی کودکان است .وقتی مردم درباره رشد اخلاقی صحبت می کنند، آنها به رفتار و نگرش های خودشان نسبت به سایر مردم در جامعه اشاره دارند،به عبارتی آنها به پیروی ما از هنجارهای اجتماعی ،مقررات و قوانین ،عرف و آداب و رسوم توجه می کنند 
هوش اخلاقی موضوع تقریبا جدیدی است. همان طور که هوش هیجانی و هوش شناختی با یکدیگر فرق دارد، هوش اخلاقی هم یک هوش کاملا مجزاست. 
مفهوم اصلی هوش اخلاقی این است که ما بتوانیم درست را از نادرست تشخیص دهیم؛ یعنی اعتقادات محکم اخلاقی داشته باشیم و بر اساس این اعتقادات عمل کنیم.
هوش اخلاقی توانایی تشخیص و تمیز درست از نادرست است. به بیان دیگر، کسی دارای هوش اخلاقی تعریف می شود که از باورهای اخلاقی راسخ و قوی و توانایی عمل کردن به آنها برخوردار باشد، به گونه ای که فرد به شیوه ای صحیح و محترمانه رفتار کند.
دو نظریه پرداز و روانشناس معروف ، ژان پیاژه و لارنس گلبرگ ، رشد اخلاقی کودکان را مطالعه کردند.
پیاژه مشاهده کرد که چگونه استدلال اخلاقی در کودکان شکل می گیرد.او دریافت در کودکان خردسال ،در مقایسه با کودکان بزرگتر ،ادراک ابتدایی تری از رفتار درست - غلط دارند.
پیاژه با طرح این پرسش اساسی که کدام رفتار بدتر است ؟ ، مشاهده کرد که کودکان خردسال رفتار بد را به وسیله میزان صدمه ای که به خاطر رفتار شخص ایجاد شده قضاوت می کنند، او داستانهایی را در قالب معما یا مساله اخلاقی بود برای آنها تعریف می کرد و از آنها می خواست بگویند ” چه کسی رفتارش بدتر است ؟” 
به عنوان مثال ،یکی از داستان ها به این شرح بود : پسری که بطور اتفاقی ۱۵ فنجان را می شکند کار بدتری کرده است یا پسری که از روی لجبازی و عصبانیت ،هنگامی که مادرش در آن اطراف نیست ، یک فنجان را می شکند؟
؟ پیاژه مشاهده کرد کودکان خردسال ، رفتار بد را به پسری که فنجان بیشتری شکسته است نسبت دادند و این امر صرف نظر از نیت کودک دوم بود . پیاژه این استدلال اخلاقی را ، اخلاق عینی یا واقع گرایی اخلاقی نامیده ،در حالی که کودکان بزرگتر رفتار بد را به پسری که فقط یک فنجان شکسته بود نسبت دادند.،زیرا انگیزه او بد بود.مسلما این نوع استدلال پیشرفته تر از استدلال اخلاق عینی است .
از نظر پیاژه به نظر نمی رسد کودکان بتوانند این مرحله از رشد اخلاقی را کاملا قبل از سنین ۱۲ یا ۱۳ سالگی کسب کنند. نظریه پرداز و مولفی دیگر ، یعنی لارنس گلبرگ کار پیاژه را تا سنین جوانی و بزرگسالی ادامه داد. گلبرگ سطح اول را پیش عرفی نامید.
در این سطح کودکان با اجتناب از تنبیه و برآوردن نیازها ی خود رفتار صحیح را نشان می دهند  .(در این سطح مرحله اول مساوی تنبیه -اطاعت و مرحله دوم با فرد گرایی توصیف می شود ). این سطح و مرحله هایش کارهای کودکان خردسال تا ۱۰ سالگی را توجه می کند 
.سطح دوم ،عرفی خوانده می شود ، در این سطح کودکان بیشتر با زندگی بر اساس انتظارات دیگران و انجام کار صحیح به دلیل اینکه برای گروه مناسب است ،رفتار می کند.(مرحله سوم با انطباق بین افراد و مرحله چهارم با نظام اجتماعی و تبعیت از قانون مرتبط است ).این سطح و مرحله هایش با ویژگی های کودکان بالای ۱۰ سال تا دوران بزرگسالی مطابقت دارد. سطح سوم ،پس عرفی نامیده می شود .
در طی این سطح افراد رفتارشان را به وسیله ارزش ها و اعتقادات گروهی و به عبارتی معیارهای جهانی ارزیابی می کنند و رفتارها را با جامعه ای که با آنها زندگی می کنند کنترل می نمایند.به این ترتیب رفتار صحیح بر اساس یک قرار داد اجتماعی با دیگران و مطابق با اصول اخلاق جهانی که ممکن است بر مبنای قوانین جوامع بشری پایه ریزی شده باشد
.(در این سطح مرحله پنجم با قرار دادهای اجتماعی و حقوق فردی ،مرحله ششم با علم اخلاق و نوعدوستی مطابقت دارد.) با آن که دیدگاه های دیگری نیز از سوی مولفان دیگر ارائه شده و افراد متعددی با مراحل رشد اخلاقی پیاژه و گلبرگ اتفاق نظر نداشته و از آنها انتقاد می کنند، اما همچنان این پرسش اصلی برای والدین باقی است که ما چگونه رفتار اخلاقی را به کودکان آموزش می دهیم؟ 
یکی دیگر از مسائل اساسی که همواره در اکثر مسائل (مانند رشد هوش ،شکل گیری شخصیت و…) انسانی مطرح است ، تعیین میزان سهم “طبیعت-تربیت ” است .
متعادل ترین نظر در این بین آن است که رشد اخلاقی حاصل تعامل بین طبیعت و تربیت است . اخلاق در نتیجه تعامل عواملی مانند نظرات والدین ، روش های انظباطی و همچنین انتخاب ها و اختیارات خود کودکان شکل می گیرد.کودک  از تجارب اولیه خود برای تشخیص درست از غلط بهره می گیرد 
در عین حال هنگامی که نیاز به تربیت و پرورش دارند ،والدین به طور متعادل نیازهایشان را برآورده می سازند ،بدین ترتیب یاد می گیرند در زندگی مقررات را بپذیرند و یاس ها را تحمل کنند. دوست داشتن افراطی و برآوردن نیازها صرف نظر از خواسته ها و نیازهای کودک، او را لوس می کند.این سبب می شود کودکان در اولین مراحل رشد اخلاقی بر اساس فردگرایی خودخواهانه مغرور شوند. 
به تازگی مولفان ، اصطلاح تازه ای را تحت عنوان هوش اخلاقی سعی دارند در روانشناسی وارد نمایند .
در این زمینه مایکل بوریا ده نکته را برای پرورش کودکانی اخلاقی یا ایجاد هوش اخلاقی پیشنهاد می دهد ، که ابتدا رئوس این موارد را مرور کرده و سپس به اختصار به شرح هر یک می پردازد:
 
 
خوشبختانه هوش اخلاقی را می توان یاد گرفت.
شاید بتوان گفت مهم ترین نکته در مبحث هوش اخلاقی این است که این هوش یه طور کامل آموختنی و قابل یادگیری است و به هیچ وجه جنبه ی وراثتی ندارد و تنها از طریق تربیت به کودکان منتقل می شود. 
بهترین زمان آموزش هوش اخلاقی در فرزندان از دوره ی نوزادی تا پایان نوجوانی است و تعلل والدین در این زمینه موجب ضعف بالقوه ی کودکان در یادگیری فضایل اخلاقی و ایجاد عادات مخرب می شود.
والدین از همان ابتدا به عنوان اولین معلم فرزندشان می توانند هوش اخلاقی را با یاد دادن شایستگی های اخلاقی مانند خویشتنداری، بردباری، انصاف، همدلی، گذشت و دیگر صفت های خوب به آنان آموزش دهند. 
تقویت این هوش بهترین فرصت است که فرزندانمان را در مسیر درست قرار دهیم تا آنان بتوانند علاوه بر درست فکر کردن، درست هم عمل کنند، البته قبل از هر کاری لازم است ابتدا ارزش ها و شایستگی های اخلاقی را به عنوان اولین قدم به آنان آموزش دهیم و بر انجام آنها هم از سوی خود و هم فرزندانمان مصر باشیم.
و......


کلمات کلیدی مرتبط:
بررسی ، هوش اخلاقی، پاورپوینت,
مقالات مرتبط در این دسته





  • Lsafa sa
  • ۰
  • ۰
فهرست مطالب: دانلود بررسی ،فونداسیون صندوقه‌ای (کیسون)،پاورپوینت

تاریخ ایجاد 19/09/2017 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 40 اسلاید   قیمت: 5000 تومان   حجم فایل: 2285 kb  تعدادمشاهده  2


دانلود بررسی ،فونداسیون صندوقه‌ای (کیسون)،پاورپوینت
 
فهرست مطالب
فونداسیون صندوقه‌ای (کیسون)
مهندسی پی‌
مهندسی پی اغلب موارد زیر را شامل می‌شود.
انتخاب سیستم فونداسیون
پایه‌های عمیق و کیسون‌ها (فونداسیون صندوقه‌ای)
پایه‌های عمیق مشابه شمع‌ های درجا
فونداسیون صندوقه‌ای (کیسون(
‌مزایای فونداسیون صندوقه‌ای
معایب‌ فونداسیون صندوقه‌ای
‌کاربرد ‌فونداسیون صندوقه‌ای
پی‌های صندوقه‌ای 
عملکرد ‌فونداسیون صندوقه‌ای
انواع فونداسیون صندوقه‌ای (کیسون)
کیسون‌های جعبه‌ای
مشکلات این نوع پی‌ها
‌کیسون باز (OPEN CAISSON)‌
کیسون هوای فشرده (COMPRESSED AIR CAISSON)‌
کیسون یکپارچه (MONOLITHIC CAISSON)‌
کیسون‌های شناور
کیسون‌های پنوماتیک
‌کیسون‌های حفاری
یک استراتژی و راهکار کلی


کلمات کلیدی مرتبط:
دانلود بررسی ،فونداسیون ,صندوقه‌ای ,(کیسون)،پاورپوینت ,فونداسیون ,صندوقه‌ای (کیسون) ,مهندسی پی‌ ,مهندسی پی ,انتخاب سیستم ,فونداسیون ,پایه‌های عمیق و , کیسون‌ها ,فونداسیون صندوقه‌ای) ,پایه‌های عمیق مشابه شمع‌ های درجا ,فونداسیون صندوقه‌ای (کیسون( ,‌مزایای فونداسیون صندوقه‌ای ,معایب‌ فونداسیون ص,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود بررسی ،طراحی فونداسیون خطوط انتقال نیرو ، پاورپوینت
دانلود بررسی ،روشهای مقاوم سازی و بهسازی فونداسیون ها ،پاورپوینت
دانلود بررسی ،سقف یوبوت،پاورپوینت
بهسازی لرزه ای مصلی بزرگ قم ، پاورپوینت
پاورپوینت پی های باسکولی - فونداسیون باسکولی
پاورپوینت عکس های پایانی دیوار برشی در ساختمان اسکلت فلزی
پاورپوینت بهسازی لرزه ای ساختمانهای متعارف (ضرورت و چالشها)





  • Lsafa sa
  • ۰
  • ۰
فهرست مطالب: دانلود ،کارگاه مقاله نویسی به زبان فارسی،پاورپوینت

تاریخ ایجاد 19/09/2017 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 37 اسلاید   قیمت: 5000 تومان   حجم فایل: 1089 kb  تعدادمشاهده  2


دانلود ،کارگاه مقاله نویسی به زبان فارسی،پاورپوینت
 
فهرست
انواع مجلات
انواع همایش ها
ساختار اصلی مقاله (و توضیح جز به جز هرکدام از آنها)
بیان مساله
ضرورت تحقیق
اهداف تحقیق
سوالات تحقیق
پیشینه تحقیق
محدوده مورد مطالعه
روش تحقیق
مبانی نظری
یافته های پژوهش
نتیجه گیری
منابع و ماخذ
 


کلمات کلیدی مرتبط:
دانلود ،کارگاه مقاله نویسی ,زبان فارسی،پاورپوینت ,انواع مجلات ,انواع همایش ها ,ساختار اصلی مقاله (و توضیح جز به جز هرکدام از آنها) ,بیان مساله ,ضرورت تحقیق ,اهداف تحقیق ,سوالات تحقیق ,پیشینه تحقیق ,محدوده مورد مطالعه ,روش تحقیق ,مبانی نظری ,یافته های پژوهش ,نتیجه گیری ,منابع و ماخذ , ,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود ،سیر تحولات نظریه های سازمان و مدیریت،پاورپوینت
دانلود ،اعتصاب کارگری عوامل و آسیب ها،پاورپوینت
دانلود ، بنچ مارکینگ،پاورپوینت
دانلود ،دوره آموزشی سیستم مدیریت یکپارچه و ممیزی آن (IMS)،پاورپوینت
دانلود ،ارتباطات میان فردی در سازمان،پاورپوینت
دانلود ،رهبری،پاورپوینت
دانلود ،مدیریت تغییر ،پاورپوینت
دانلود ،انتخاب تکنولوژی مناسب،پاورپوینت
دانلود ،رفتار شهروندی سازمانی OCB،پاورپوینت
دانلود ،جبران خدمت کار کنان،پاورپوینت
دانلود ، مدیریت تغییر،پاورپوینت
دانلود ، بیمه نامه مسئولیت مدنی ،پاورپوینت
دانلود ،گزیده نکات مدیریتی در نهج البلاغه،پاورپوینت
دانلود ،تاریخچه، مفاهیم و الگوهای مدیریت استراتژیک،پاورپوینت
دانلود ،پویایی‎های گروه و کار تیمی،پاورپوینت
دانلود ، تجزیه و تحلیل صورت های مالی ،پاورپوینت
دانلود ،هدایت از طریق ارتباطات،پاورپوینت
دانلود ،استراتژیهای تحول در سطح خرد ،پاورپوینت
دانلود ،مدیریت برگزاری مسابقات ورزشی،پاورپوینت
دانلود ،استراتژیهای تحول مبتنی بر برنامه سطح کلان،پاورپوینت

  • Lsafa sa
  • ۰
  • ۰
فهرست مطالب: دانلود ،سیر تحولات نظریه های سازمان و مدیریت،پاورپوینت

تاریخ ایجاد 19/09/2017 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 203 اسلاید   قیمت: 7000 تومان   حجم فایل: 1620 kb  تعدادمشاهده  5


فهرست مطالب

طبقه بندی کلان نظریه های مدیریت
نظرات ویلیام اسکات
کلیاتی در مورد نظرات سیستمی و اقتضائی
طبقه بندی بولدینگ
طبقه بندی ریچارد اسکات
مکاتب کلاسیک -گونه اول
مکاتب نئوکلاسیک -گونه دوم
مکاتب سیستمی -گونه سوم
گونه چهارم
خلاصه نظرات اسکات
مدل چند وجهی کوئین
نقشهای مدیر در مدل کوئین
استعاره در شناخت سازمان
سازمان به مثابه ماشین
سازمان به مثابه موجود زنده
سازمان به مثابه مغز
یادگیری تک حلقه ای و دو حلقه ای
سازمان به مثابه مغز
سازمان به مثابه زندان روح
سازمان به مثابه موجودی دگرگون شونده و متغیر
سازمان به مثابه ابزار سلطه 
سازمان به مثابه فرهنگ
سازمان به مثابه نظام سیاسی 
سبکهای متفاوت مدیریت تعارض
نتیجه گیری؛ سازمان پدیده ای کثیر الوجه
طبقه بندی موضوعی- رابرتز و سایرین
فصل دوم:
برنامه ریزی جامع ( استراتژیک)
مقدمه
خصوصیات برنامه ریزی استراتژیک
اهمیت و ضرورت برنامه ریزی جامع در سازمان
فرایند برنامه ی ریزی جامع
روش SWOT در برنامه ریزی استراتژیک
مزایا و محدودیت های برنامه ریزی استراتژیک
برنامه ریزی عملیاتی
 تکنیک های برنامه ریزی
جدول کارنما
برنامه ریزی نیروی انسانی
برنامه ریزی احتیاجات نیروی انسانی
روش تجزیه و تحلیل هدفها و فعالیتها
روش نرخ روند
برنامه ریزی تامین نیروی انسانی
نتیجه گیری
فصل سوم:
سازماندهی، سازماندهی پویا
مقدمه
مبانی سازماندهی
سازمان بر مبنای وظیفه (هدف)
مزایا و محدودیت های سازمان بر مبنای وظیفه
سازمان بر مبنای نوع تولید
نمونه نمودار طراحی یک سازمان بر مبنای نوع تولید
مزایای سازمان بر مبنای نوع تولید
محدودیتهای سازمان بر مبنای نوع تولید
سازمان بر مبنای منطقه عملیات
نمونه نمودار یک سازمان بر مبنای منطقه عملیات
مزایا و محدودیت های سازمان بر مبنای منطقه عملیات
سازمان بر مبنای ارباب رجوع یا مشتری
نمونه نمودار یک سازمان بر مبنای ارباب رجوع
مزایا و محدودیت های سازمان بر مبنای ارباب رجوع
محدودیتهای ساختارهای سنتی سازمانی
الگوهای جدید ساختار سازمانی
سازمان بر مبنای پروژه
سازمان ماتریسی یا خزانه ای
سازمان با گروه های متداخل یا سازمان گروهی
سازمان با واحدهای مستقل
سازمان با ساختار آزاد
الگوی پنج بخشی
فصل چهارم:
کنترل و نظارت در سازمان
مقدمه
تعاریف کنترل
کنترل گذشته نگر 
کنترل پیش نگر
کنترل زمان وقوع
طراحی سیستم کنترل
تعیین نتایج مورد انتظار (بایدها) در کنترل
تعیین شاخص برای سنجش نتایج موردانتظار
تعیین استاندارد یا الگوی مطلوب
نقش استانداردها در کنترل
انواع استانداردها
تعیین نحوه و روش جمع آوری اطلاعات یا طراحی شبکه اطلاعاتی در کنترل
ارزیابی اطلاعات و نتیجه گیری
نقاط استراتژیک یا کلیدی در کنترل
مشخصات سیستم کنترل مؤثر
کاربرد مدل امتیازات متوازن در کنترل
مدل امتیازات متوازن چیست؟
خودکنترلی: انتخابی دیگر در کنترل
فصل پنجم:
هدایت و انگیزش، هدایت و رهبری سازمانی
رهبری
رابطه قدرت و نفوذ رهبری
نظریه های هدایت و رهبری
نظریه های خصوصیات فردی رهبری
نظریه های رفتار رهبری
سبک رهبری
نظریه های موقعیتی و اقتضایی
نظریه مسیر- هدف
اجزای متشکله نظریه مسیر – هدف در رهبری
نظریه دوره زندگی
نظریه جانشین رهبری
انگیزش کارکنان
نظریه های انگیزش
نظریه سلسله مراتب نیازها
نظریه دوجنبه ای انسان
نظریه دوعاملی انگیزش
نظریه انگیزش موفقیت
نظریه نیازهای زیستی، تعلق و رشد
نظریه انتظار و احتمال
نظریه برابری
نظریه اسناد
اسناد رفتارها به علل درونی و بیرونی
انگیزش در عمل
مهندسی شغل
توسعه شغل
چرخش شغلی
غنی سازی شغل
مشاغل گروهی
خصوصیات مطلوب شغلی
الگوی اقتضایی انگیزش
فصل ششم:
ارتباطات سازمانی
مقدمه
ارتباطات چیست؟
فرایند ارتباطات
فرستنده پیام
پیام
انواع پیام ها و فعالیتهای گیرنده و فرستنده
گیرنده پیام
موانع ارتباطی
بازخور
ارتباطات یک جانبه و دو جانبه
ارتباطات در سازمان
ارتباطات رسمی
الگوی زنجیره ای
الگوی حلقه ای
الگوی Y
الگوی ستاره ای
الگوهای ارتباط غیررسمی
الگوی رشته ای
الگوی تابشی
الگوی تصادفی
الگوی خوشه ای
تجزیه و تحلیل تعاملی یا مراوده ای
فصل هفتم:
تصمیم گیری
مقدمه
تعریف تصمیم گیری
مراحل مختلف فرایند تصمیم گیری
استفاده از مدل در تصمیم گیری
انواع مدلها
انتخاب مدل مناسب
طبقه بندی تصمیم ها
طبقه بندی تصمیم ها از نظر میزان اطمینان به نتایج حاصل از شقوق مختلف اخذ تصمیم
تصمیم گیری در حالت ریسک
تصمیم گیری در شرایط عدم اطمینان
طبقه بندی تصمیمها بر اساس مراحل
تصمیم های تک مرحله ای یا ایستا
تصمیم های چند مرحله ای یا دنباله دار
درخت اخذ تصمیم
مراحل اصلی در شیوه درخت اخذ تصمیم
نقدی بر شیو های جامع- عقلایی تصمیم گیری
فصل هشتم:
مقدمه
خلاقیت و نوآوری
تقسیم بندی سازمانها بر اساس میزان خلاقیت و توجه آنها به توسعه و تغییر
نحوه ظهور اندیشه های نو و بدیع
فنون خلاقیت و نوآوری
تحرک مغزی
اصول حاکم در جلسات تحرک مغزی
ارتباط اجباری
تجزیه و تحلیل مورفولوژیک
گردش تخیلی
پرسش های ایده برانگیز
تکنیک 5-3-6
الگوبرداری از طبیعت
تفکر موازی 
چگونه می توانیم خلاقیت و نوآوری را در سازمان تسهیل کنیم؟


کلمات کلیدی مرتبط:
طبقه بندی کلان نظریه های مدیریت ,نظرات ویلیام اسکات ,کلیاتی در مورد نظرات سیستمی و اقتضائی ,طبقه بندی بولدینگ ,طبقه بندی ریچارد اسکات ,مکاتب کلاسیک -گونه اول ,مکاتب نئوکلاسیک -گونه دوم ,مکاتب سیستمی -گونه سوم ,گونه چهارم ,خلاصه نظرات اسکات ,مدل چند وجهی کوئین ,نقشهای مدیر در مدل کوئین ,استعاره در شن,
مقالات مرتبط در این دسته

  • Lsafa sa
  • ۰
  • ۰
فهرست مطالب: پاورپوینت بررسی ساختمان پارک اپل

تاریخ ایجاد 18/09/2017 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 30 اسلاید بهمراه نقشه ها و تصاویر   قیمت: 6000 تومان     تعدادمشاهده  4


پاورپوینت بررسی ساختمان پارک اپل
 
بخشی از مطلب
ساختمان پارک اپل شگفتی‌های زیاد در خود جای داده است؛ از ظاهر عجیب خود که مانند بشقاب‌ پرنده‌ای روی زمین است گرفته تا شبکه‌ مخصوص برق ‌رسانی اپل موسوم به microgrid که با صفحات خورشیدی تغذیه می‌شود. این بنا، در محل سابق شرکت HP ساخته شده و زمین اولیه‌ آن متشکل از 9 ملک در منطقه‌ی کوپرتینوی سیلیکون ولی است ،در حقیقت این پروژه محل کار 12 هزار کارمند خواهد بود که این تعداد برابر با جمعیت ایالت خودمختار آلند در فنلاند است. کافه ‌رستورانی که در وسط این حلقه قرار دارد، به‌تنهایی می‌تواند در حدود 3000 مشتری را در خود جای دهد؛ این تعداد برابر با شمار تمام بازیکنانی است که در تیم‌های بسکتبال، فوتبال، بیس‌بال و هاکی آمریکا بازی می‌کنند. تمامی پنجره‌های بیرونی دارای شیشه‌های خمیده هستند که ازنظر اندازه، بزرگ‌ترین شیشه‌های خمیده‌ دنیا به‌حساب می‌آیند. یکی از مهم‌ترین بخش‌های این بنا تالار کنفرانس 1000 نفری آن است که به یادبود مؤسس اپل، استیو جابز نام‌گذاری شده و روی یک تپه در محوطه‌ اپل پارک قرار دارد و یقیناً محل رونمایی از محصولات آینده‌ شرکت خواهد بود. سقف این ساختمان که از جنس کربن است، بزرگ‌ترین صفحه‌ کربنی در جهان محسوب می‌شود که تاکنون ساخته‌ شده است. پارکینگ ساختمان نیز می‌تواند به‌طور هم‌ زمان 14200 کارمند را برای پارک اتومبیل‌هایشان سرویس ‌دهی کند. ساختمان پارکینگ، شامل چهار طبقه فوقانی و سه‌طبقه در زیرزمین، نه‌تنها بسیار بزرگ و جادار است؛ بلکه به‌طور منظم توسط حس‌گرها و برنامه‌های کامپیوتری محل‌های پارک خودرو و ترافیک پارکینگ مورد نظارت قرار می‌گیرد. فضای سبز داخلی بنا که مساحتی برابر با 121410 متر مربع دارد، دارای باغستانی شامل درخت‌های زردآلو، زیتون و سیب خواهد بود. همچنین یک حوض و یک باغچه‌ پرورش گیاه در این حیاط وجود دارد،محوطه‌ این بنا کاملاً با محیط‌ زیست سازگار است و طبق اظهارات اپل، ساختمان جدید یکی از کارآمدترین سازه‌ها در زمینه‌ی انرژی است و انرژی مورد نیاز خود را به‌طور کامل از منابع تجدید پذیر تأمین خواهد کرد. این انرژی از طریق صفحه‌های خورشیدی که روی سقف ساختمان کار گذاشته‌ شده است و سرورهای گاز طبیعی شرکت Bloom Energy تأمین خواهد کرد و....


کلمات کلیدی مرتبط:
پاورپوینت بررسی , ساختمان پارک اپل ,ساختمان پارک ,اپل,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی شهر فرهنگی گالیسیا اثر پیتر آیزنمن -Galicia
پاورپوینت بررسی موزه سرخ اثر دیوید اَجی -David Adjaye's
پاورپوینت بررسی موزه تاریخ هلوکاست
پاورپوینت بررسی پاویلون الیترا فیلامنت– آلمان-دانشگاه ICD-ITKE اشتوتگارت
پاورپوینت بررسی موزه هنر آمریکایی ویتنی نیویورک ، آمریکا اثر رنزو پیانو
پاورپوینت بررسی مرکز فرهنگی هنری کره جنوبی
پاورپوینت بررسی معماری نمایشگاه نیسان در توکیو
پاورپوینت بررسی معماری مجتمع سیمرغ اسلامشهر
پاورپوینت بررسی موزه رویال انتاریو
پاورپوینت بررسی معماری فرم و هندسه در موزه هنرهای معاصر ایران و موزه فرش تهران
پاورپوینت بررسی معماری موزه سانتوری در اوزاکا اثر تادائو آندو Suntory Museum, Osaka
پاورپوینت بررسی معماری پاویون انرژی لندن
پاورپوینت بررسی طرح موزه ملی هنر در چین اثر فرانک گهری
پاورپوینت بررسی موزه گتی در شمال لس آنجلس
پاورپوینت بررسی گالری ملی گرینلند
پاورپوینت بررسی طرح مجتمع چندمنظوره شهید کاظمی قم اثر معماران ارش
پاورپوینت بررسی موزه کاریتیبا در برزیل اسکار نیمایر
پاورپوینت بررسی سفارت فرانسه در جاکارتا اندونزی - نمونه مشابه سفارت - کنسولگری
پاورپوینت بررسی هفت موزه مطرح جهان
پاورپوینت بررسی طراحی نمای ساختمان مرکز هیمالیای شانگهای -سورئال یا ارگانیک




  • Lsafa sa
  • ۰
  • ۰
فهرست مطالب: بررسی ،مهندسی فاکتورهای انسانی و ارگونومی،پاورپوینت

تاریخ ایجاد 18/09/2017 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 40 اسلاید   قیمت: 4000 تومان   حجم فایل: 1064 kb  تعدادمشاهده  2


بررسی ،مهندسی فاکتورهای انسانی و ارگونومی،پاورپوینت
 
ارگونومی یا مهندسی فاکتورهای انسانی از دو کلمه یونانی»Ergo« به معنی کار و «Nomos» به معنی قانون و قاعده مشتق شده است و در لغت به معنای قانون و قاعده کار است. ارگونومی کوششی است در جهت تناسب کار با انسان. هدف اساسی از این علم، بهبود بخشیدن به نحوه کار،روش های کار و وسایل کار و انطباق بخشیدن آنها با خصوصیات روانی و بدن انسان است.یکی از اصول ساده ارگونومی به این مطلب اشاره دارد که تمام فعالیت ها در محیط کار باید به گونه ای انجام گیرد که سبب کاهش میزان استرس های جسمی و روحی و روانی شود. اگر این استرس ها در محیط کاری بیش ازاندازه و از حد عادی خود تجاوز کند نتایج نامطلوبی نظیر اشتباهات کاری، ایجاد حوادث و کاهش سلامتی جسمی و روانی افراد خواهد داشت. با رعایت اصول ارگونومی، فشار کار و خستگی های بی مورد کاهش می یابد و کارایی افزایش پیدا می کند. ارگونومی (مهندسی فاکتورهای انسانی) عملی نسبتاً جدید است که با علوم مختلف در ارتباط است.
ستون فقرات
به طور کلی در کارهای عملی به ویژه درمحیط های کارگاهی و حتی اداری بیشتر ناراحتی های کمر به علت فشاری است که به روی دیسک پدپد می آید. دیسک مانند بالشی است که بین دو مهره متوالی ستون فقرات قرار دارد و درون آن مایع روغنی شکلی وجود دارد که اطراف آن را غشاء محکمی فرا گرفته است. دیسک ها ممکن است شکننده شوند و مایع درون آنها به خارج تراوش کند، این مایع روی نسوج ستون مهره فشار وارد کرده و ایجاد ناراحتی و درد می کند. نشستن غلط و صندلی نامناسب تخریب دیسک ها را تسریع می کند. از دیگر مواردی که موجب آسیب ستون فقرات و دیسک ها می شود کار کردن غلط است، به ویژه هنگام خم شدن به پهلوها دو اثر مخرب پدپد می آید.
 
۱- فشار بیشتری به کمر وارد می آید.
۲- دیسکِ بین مهره ها، به طور نامتجانس فشرده می شود (توزیع نامتناسب فشار روی دیسک)
ستون فقرات از۳۳ مهره که به وسیله مفاصل بین مهره های به همدیگر متصل شده اند تشکیل شده است و شامل۷ مهره گردنی،۵ مهره کمری،۱۲ مهره پشتی،۵ مهره متصل به هم بنام استخوان خاجی و۴ مهره متصل به هم بنام استخوان دنبالچه ای است. فشار روی دیسک (صفحات بین مهره های) هنگامی که زاویه به۱۰۰ تا۱۲۰ درجه افزایش یابد کم خواهد شد. معمولاً کمر درد انسان به علت های زیر به وجود می آید:
- نشستن غلط به روی صندلی های نامناسب
- بلند کردن اجسام به طریق غلط یا بلند کردن اجسام سنگین و حمل آنها.
- بیماری های ستون فقرات، نارسایی های مادر زادی اندامی، فشارهای روانی- استرسی و فقر حرکتی.
مواردی که فشارهای وارده بر ستون فقرات را کاهش می دهد به شرح زیر هستند:
- نشستن همراه با انجام گهگاه حرکات ورزشی
- تمرین های ورزشی و تمرین های تعادل بخش ژیمناستیکی
ستون مهره های انسان از بالا به سمت پایین از نظر ابعاد و جسم بزرگتر شده و به ترتیب مهره های پشتی از مهره های گردنی بزرگتر و مهره های کمری از مهره های پشتی بزرگتر هستند. در مرکز مهره ها، حفره یا سوراخی وجود دارد که متحدالمرکز بوده و درست به روی هم چیده می شود به نحوی که تونل یا گذرگاه اختصاصی طناب عصبی یا نخاع را می سازند. توزیع بار بر روی ستون مهره ها به نحوی است که فشار از بالا به پایین بر روی ستون مهره افزایش می یابد و بیشترین فشار در هنگام بلند کردن بار، بر روی مهره های۴ و۵ کمری به وجود می آید. به همین دلیل است که بیشترین ضایعات در هنگام بلند کردن بار، روی همین مهره ها ایجاد می شود. در صورتی که ستون مهره ها در هنگام بلند کردن بار تحت فشار قرار گیرند آسیب های بین مهره ای ایجاد می شود
و....


کلمات کلیدی مرتبط:
بررسی ،مهندسی فاکتورهای انسانی ,ارگونومی،پاورپوینت ,ارگونومی یا مهندسی , فاکتورهای انسانی , یونانی»Ergo« ,
مقالات مرتبط در این دسته





  • Lsafa sa
  • ۰
  • ۰
فهرست مطالب: دانلود بررسی ،خاکبرداری، پاورپوینت

تاریخ ایجاد 18/09/2017 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 35 اسلاید   قیمت: 3500 تومان   حجم فایل: 5121 kb  تعدادمشاهده  2


دانلود بررسی ،خاکبرداری، پاورپوینت
 
فهرست
خاکبرداری
انواع خاک
خاکبرداری انواع ماشین آلات
بلدوزر
لودر
کامیون  خاکبرداری
هیدروفرز
تصاویر خاکبرداری و نکات مهم
 
شکل: در این شکل خاک دستی- خاک نباتی و خاک طبیعی دست نخورده را به ترتیب از بالا به پایین مشاهده می کنید. همانطور که می بینید خاک نوع اول و دوم مردود می باشند 
تذکر: ریختن آب آهک به منظور بالا بردن مقاومت خاک دستی و نباتی به هیچ عنوان مورد تایید نمی باشد و نمی­توان خاک دستی و نباتی را با استفاده از آب آهک قابل استفاده نمود.
بیاموزیم: اکنون که با انواع خاک آشنا شدید توجه به نکات زیر بسیار لازم است: 
الف ) در زمینهایی که فاقد هرگونه رویش گیاهی است حداقل عمق خاکبرداری 15 سانتی متر میباشد .
ب ) رسیدن به خاک طبیعی دست نخورده (بکر) میبایست حتما توسط مهندس ناظر تایید شود. توجه داشته باشید که مهندسین ناظر با مشخصات خاک بکر کاملا آشنا هستند.
ج) برای آماده سازی بستر برای بتن پی ها باید ابتدا 10 سانتی متر بتن با سیمان کم ریخته شود به این ترتیب عمق خاکبرداری باید حداقل 10 سانتی متر بیشتر از عمق مورد نیاز برای پی ها باشد.
بلدوزر
اصولاً تراکتور وسیله ای است برای هل دادن و کشیدن اسکریپرها  – واگنها – غلتکها . اگر به ابتدای این وسیله یک تیغه نسبتاً بزگ هم برای حمل مواد وصل شود و این تیغه ثابت باشد ماشین حاصله بلدوزر نامیده می شود . یک تیغه متحرک باشد به آن آنگلدوزر گویند .در انگلدوزر ، زاویه چرخش در صفحه قائم حدود 30 الی 40 درجه است . همچنین به بلدوزر چرخ لاستیکی مفصل دار و کمرشکن نیز گویند که این مفصل باعث زیاد شدن قدرت مانور ماشین می شود .موارد استفاده از بلدوزر ، زاویه چرخش در صفحه قائم حدود 30 الی 40 درجه است . همچنین به بلدوزر چرخ لاستیکی مفصل دار کمرشکن نیز می گویند که این مفصل باعث زیاد شدن قدرت مانور ماشین می شود .و.....
 


کلمات کلیدی مرتبط:
دانلود بررسی ،خاکبرداری، پاورپوینت ,خاکبرداری ,انواع خاک ,خاکبرداری انواع ,ماشین آلات ,بلدوزر ,لودر ,کامیون خاکبرداری ,هیدروفرز ,تصاویر خاکبرداری و نکات مهم ,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود بررسی ،مراحل ساخت ساختمان، پاورپوینت
دانلود بررسی کنترل ایمنی و امنیت ماشین آلات و مصالح و کارگاه ، پاورپوینت
دانلود تجزیه تحلیل ماشین آلات ساختمانی ( بیل مکانیکی ),پاورپوینت
گود برداری و سازه نگهبان
دانلود پاورپوینت ,بررسی لودر
دانلود پاورپوینت ماشین آلات مورد استفاده در پروژه های عمرانی شامل 90 اسلاید قابل ویرایش با تخفیف 50 درصدی
دانلود پاورپوینت - مگا استراکچر (MEGA STRUCTURES)
دانلود پاورپوینت احداث کانال
دانلود پاورپوینت منبع آب پیلاف
پاورپوینت ساخت و ساز ساختمان





  • Lsafa sa
  • ۰
  • ۰
فهرست مطالب: دانلود بررسی ،اصول مهندسی ژئوتکنیک ، پاورپوینت

تاریخ ایجاد 18/09/2017 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 127 اسلاید   قیمت: 5000 تومان   حجم فایل: 1390 kb  تعدادمشاهده  2


فهرست مطالب
فصل اول : دانه بندی خاک
فصل دوم : روابط وزنی – حجمی : 
فصل سوم : طبقه بندی خاک
فصل چهارم : جریان آب در خاک
فصل پنجم : تنش موثر
فصل ششم : تنش در توده خاک 
فصل هفتم : نشست خاک
فصل هشتم : مقاومت برشی خاک
فصل نهم : تـــراکم خاک
 


کلمات کلیدی مرتبط:
دانلود بررسی ،اصول مهندسی ژئوتکنیک ، پاورپوینت ,فصل اول : دانه بندی خاک ,فصل دوم : روابط وزنی – حجمی : ,فصل سوم : طبقه بندی خاک ,فصل چهارم : جریان آب در خاک ,فصل پنجم : تنش موثر ,فصل ششم : تنش در توده خاک ,فصل هفتم : نشست خاک ,فصل هشتم : مقاومت برشی خاک ,فصل نهم : تـــراکم خاک ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت اصول مهندسی ژئوتکنیک مکانیک خاک

  • Lsafa sa
  • ۰
  • ۰
فهرست مطالب: بررسی ،ارگونومی ،پاورپوینت

تاریخ ایجاد 18/09/2017 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 108 اسلاید + هدیه   قیمت: 5500 تومان   حجم فایل: 13442 kb  تعدادمشاهده  2


 

بررسی ،ارگونومی ،پاورپوینت
فهرست مطالب:
آرگونومی
اصول طراحی
نتا یج به کارگیری دانش ارگونومی در محیط کار
آنتروپومتری
اهداف داده های آنتروپومتری
کاربردهای ارگونومی
اهداف ارگونومی
اساس اصلی ارگونومی
اصول ارگونومیک در مبلمان
پیاده سازی ارگونومی در محیط اداری
آنالیز محیط کار
خصوصیات یک صندلی ارگونومیک
طراحی اداره
بلند کردن و حمل بار
پیشگیری از خستگی بینایی
آنالیز محیطی
آنالیز محیطی-روشنایی
چیدمان مناسب مانیتور نسبت به پنجره
استانداردهای روشنایی
گرما و رطوبت
صدا
استانداردهای صدا در محیط اداری
آموزش
بینایی و وضعیت سر و گردن
حفظ ستون فقرات و طرز نشستن
چند نکته مهم در مورد طرز نشستن
طراحی سطوح کار و میزتحریر
ارتفاع سطح کارنشسته
اصول کلی طراحی سطح کار نشسته
طراحی مناسب صندلی
روش های جلوگیری از کوژی ستون فقرات
شیب نشستگاه
عمق و عرض نشستگاه
پارامترهای پشتی صندلی
ارگونومی در کار با رایانه
ارگونومی و دکوراسیون داخلی در هتل
منابع و ماخذ


کلمات کلیدی مرتبط:
بررسی ،ارگونومی ،پاورپوینت ,فهرست مطالب: ,آرگونومی ,اصول طراحی ,نتا یج به کارگیری دانش ارگونومی در محیط کار ,آنتروپومتری ,اهداف داده های آنتروپومتری ,کاربردهای ارگونومی ,اهداف ارگونومی ,اساس اصلی ارگونومی ,اصول ارگونومیک در مبلمان ,پیاده سازی ارگونومی در محیط اداری ,آنالیز محیط کار ,خصوصیات یک صندلی,
مقالات مرتبط در این دسته

  • Lsafa sa
  • ۰
  • ۰
فهرست مطالب: بررسی ،ارگونومی و آنتروپومتری در تناسب انسان و کار،پاورپوینت

تاریخ ایجاد 18/09/2017 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 318 اسلاید   قیمت: 5400 تومان   حجم فایل: 12173 kb  تعدادمشاهده  2


بررسی ،ارگونومی و آنتروپومتری در تناسب انسان و کار،پاورپوینت
 
آشنایی با سیستم عضلانی بدن
تولید حرارت : یک عضله به همان میزانی که انرژی مصرف می کند،‌انرژی یا کار تولید می کند.
انرژی ورودی تبدیل به :
کار انجام یافته (ترکیبات فسفات)
گرما
ترکیبات شیمیایی
 
تولید حرارت در حالت استراحت و کار عضلانی؟
اهرم ها و اعمال عضلانی
 
اهرم نوع اول
 
اهرم نوع دوم
 
اهرم نوع سوم
 
اهرم های نوع اول
 
تکیه گاه بین نقطه ای که نیرو وارد می شود و وزن شئ که جابجا می شود، قرار دارد.
 
بخش جمجمه وزن را تشکیل داده، نیرو (کشیدنی) به پشت جمجمه، توسط عضله پشتی گردن اعمال می شود.
 
اهرم های نوع دوم
 
وزن بین تکیه گاه و محل اعمال نیرو قرار دارد.
 
ابتدا انگشتان پا وزن را تحمل می کند و انقباض عضله پشتی پا سبب اعمال نیروی کششی می شود که باید روی استخوان پاشنه پا اعمال شود.
 
اهرم های نوع سوم
 
وزن در یک انتها و تکیه گاه و اهرم در انتهای دیگر و نیرو در بین آن ها اعمال می شود.
 
وزن در مچ بوده، تکیه گاه آرنج و نیرو (کششی) به وسیله انقباض عضله جمع کننده در قسمت جلویی بازو اعمال می شود.
اثر سن بر روی عضله استخوانی
با افزایش سن،‌ جرم در عضله استخوانی کاهش می یابد. (جایگزینی عضله با چربی و سبک تر بودن چربی نسبت به عضله)
 
هرچه حجم عضله کمتر باشد،‌ قدرت ماکزیمم آن نیز کاهش می یابد.
 
کاهش عضلات بین سنین 20 تا 80 سالگی رخ می دهد.
 
مقدار کاهش سن در رابطه با سن،‌ بستگی به فعالیت فیزیکی دارد.
آشنایی با سیستم عصبی بدن
وظیفه هماهنگی بین اعضای مختلف بدن،‌ منظم کردن فعالیت آن ها،‌مرکز انباشته سازی اطلاعات،‌ مرکز تصمیم گیری و تصمیم سازی و نظریه پردازی است.
سیستم اعصاب مرکزی (مغز و نخاع)
سیستم اعصاب جانبی 
اعصاب حرکتی (امواج را از مغز یا نخاع به دریافت کننده های عضلات می برند)
اعصاب حسی (امواج را ازا اعضا به مغز یا نخاع باز می گردانند)
آشنایی با سیستم عصبی بدن
وظیفه هماهنگی بین اعضای مختلف بدن،‌ منظم کردن فعالیت آن ها،‌مرکز انباشته سازی اطلاعات،‌ مرکز تصمیم گیری و تصمیم سازی و نظریه پردازی است.
سیستم اعصاب مرکزی (مغز و نخاع)
سیستم اعصاب جانبی 
اعصاب حرکتی (امواج را از مغز یا نخاع به دریافت کننده های عضلات می برند)
اعصاب حسی (امواج را ازا اعضا به مغز یا نخاع باز می گردانند)
تحلیل کار عضلانی
از دیدگاه مهندسی کار به دو نوع فیزیکی و ذهنی تقسیم می شود.
 
وجه اشتراک مصرف انرژی
 
کسی که نشسته هیچ نوع بار کاری را متحمل نمی شود.
عضلات ابقا کننده بدن در حال فعالیت هستند.
اگر کار به نحوی باشد که تبادل کاری بین عضلات را ممکن نسازد، شرایط نامناسبی را به وجود خواهد آورد.
تحلیل کار عضلانی
کار ذهنی کمتر به چشم می آید،‌ در حالی که برای کار فیزیکی می توان از مشاهده مستقیم استفاده نمود. مثال استرس های ذهنی
 
نیاز به طراحی هایی که کلیه فعالیت های ذهنی و فیزیکی را اندازه گیری و تحت کنترل درآورد.
 
اندازه گیری پتانسیل تنش فعالیت های فیزیکی و ذهنی زمانی می تواند به خوبی انجام پذیرد که دلایل ایجاد تنش های مربوط به آن ها به خوبی شناسایی شود.
و.....


کلمات کلیدی مرتبط:
بررسی ،ارگونومی و آنتروپومتری ,در تناسب انسان و کار،پاورپوینت ,آشنایی با سیستم عضلانی بدن ,تولید حرارت , یک عضله , ,ترکیبات شیمیایی , ,تولید حرارت در حالت استراحت و کار عضلانی؟ ,اهرم ها و اعمال عضلانی , ,اهرم نوع اول , ,اهرم نوع دوم , ,اهرم نوع سوم , ,اهرم های نوع اول , ,تکیه گاه بین نقطه ای که نی,
مقالات مرتبط در این دسته
بررسی ،مهندسی فاکتورهای انسانی و ارگونومی،پاورپوینت
بررسی ،ارگونومی ،پاورپوینت
بررسی ،نورپردازی ساختمان،پاورپوینت
بررسی ،مدل های کابینت آشپزخانه شیک و زیبا با طراحی مدرن ،پاورپوینت
بررسی ،لوکا ساکتی (luca sacchetti)(طراح داخلی) ،پاورپوینت
بررسی ،انواع رنگ جلا لعاب،پاورپوینت
بررسی ،روانشناسی رنگ ها و تاثیرات آن بر تبلیغات،پاورپوینت
بررسی تحلیل تاثیرات روانی رنگها و رنگ در معماری،پاورپوینت
بررسی نورپردازی در معماری داخلی،پاورپوینت
پاورپوینت بررسی معماری و دکوراسیون داخلی دفتر سینمایی دیار مدیا اثر رضا نجفیان
دانلود تحقیق بیان معماری داخلی,پاورپوینت
پاورپوینت بررسی اصول نور و نورپردازی در معماری و دکوراسیون داخلی
پاورپوینت بررسی طراحی و معماری اتاق خواب
دانلود تحقیق نورپردازی در معماری داخلی,پاورپوینت
پاورپوینت بررسی طراحی داخلی آشپزخانه، 25نمونه آشپزخانه با تم سفید
پاورپوینت طراحی داخلی مرکز بازی و خلاقیت ،مهد کودکNUBO ، در سیدنی
پاورپوینت بررسی طراحی داخلی آشپزخانه، 36نمونه آشپزخانه با تم سیاه
پاورپوینت بررسی اثرات معماری داخلی مسکونی بر آرامش روانی ساکنان
بررسی عوامل تاثیرگذار بر کیفیت فضای داخلی ،پاورپوینت
آرت دکو در دکوراسیون داخلی ، پاورپوینت
  • Lsafa sa